Ambities

RotjeKoor festival moet een hoog kwaliteitsniveau hebben. Hier verstaan wij onder: diversiteit in zanglocaties, goede geluidsondersteuning op buitenlocaties, variatie in aanbod van koren, een actuele website, informatiestand, banners, en mooie programmaboekjes. We maken daarbij gebruik van opgedane ervaring bij bestaande festivals en eigen kooroptredens.

We streven naar een deelname van minimaal 140 deelnemende koren, verdeeld over ongeveer 35 locaties. Mannenkoren, vrouwenkoren, gemengde koren en kinderkoren, van alle leeftijden en alle culturen. In omvang variërend van kleine ensembles vanaf 5 leden tot de grote koren met meer dan 100 leden. Het repertoire omvat pop, rock, jazz, oratoria, opera, musical, renaissance, smartlappen, hedendaags klassiek, Shanty, religieus, multiculturele variaties in muziek, zoals Cubaans, Surinaams, Turks, Lets, Oost Europees en nog veel meer. Ook het niveau is voor elk wat wils, van koren met een meezingrepertoire tot semiprofessionele amateurkoren.