2021 – livestream

Mega(rotje)Koor

Om de koorwereld tijdens de coronatijd toch iets te bieden, ging RotjeKoor de samenwerking aan met Linda Caminita. Zij deed met Mrs. Einstein in 1997 namens Nederland mee aan het Songfestival en schreef een Eurovisiemedley. De medley begint met de Eurovision-tune, waarna er stukjes van acht songfestivalliedjes uit verschillende landen de revue passeren. Van Waterloo tot De Troubadour en Dinge dong. Linda stelde haar medley beschikbaar en 227 koorzangers uit de RotjeKoor-achterban meldden zich aan. Door de coronasituatie bleef van alle bedachte scenario’s helaas alleen de virtuele variant overeind. Dus zongen uiteindelijk 156 zangers de medley individueel in en maakten zij er zelf vrolijke filmpjes bij. Dit alles werd gemixt tot een fantastische en unieke video!

Bekijk hier de video van dit unieke (corona)MegaKoor!

Live stream zaterdag 15 mei 2021

Omdat een live festival niet kon, organiseerde RotjeKoor op zaterdag 15 mei, als onderdeel van het ESF-stadsprogramma, een online RotjeKoor in de vorm van een livestream met als thema het songfestival. Tijdens de live stream presenteerden diverse 18 koren hun songfestivalliedje door middel van een video. Opnames uit de pre-coronatijd en opnames tijdens de lockdown. Van Waterloo, Hold me now, Love Shine a light, Birds, Slow down brother, Lights and Shadows, Let it Swing, Arcade…..en nog veel meer bijzondere en leuke liedjes uit de rijke historie van het Eurovisie Songfestival. De video’s werden aan elkaar gepraat door actrice en zangeres Esmee van Kampen.

Vragen? Stuur dan een mailtje naar megakoor@rotjekoor.nl