Jeugd

Bombary Jeugd – Poortugaal

Bombary jeugd is een hechte meidengroep die sterren de hemel zingt.

Jongerenkoor Twentysomething – Capelle a/d IJssel

Twentysomething een enthousiaste groep jongeren 15-30 jaar met een kleurrijk en origineel repertoire van pop, klassiek, wereldmuziek, musical en filmmuziek. Ze zingen meerstemmige arrangementen met begeleiding van piano en slagwerk en ze durven in ons repertoire beslist buiten de gebaande paden te treden. Ze delen een gezamenlijke passie voor muziek en sluiten de week graag zingend af in een energieke repetitie met een drankje na afloop. Ze zijn een hechte en hartelijke groep die graag nieuwe jongeren verwelkomt om hun muzikale ontdekkingen mee te delen!

Kinder- en Jeugdkoor Young Voices – Lansingerland

Kinder- en Jeugdkoor Young Voices uit Lansingerland werd opgericht in 1979 en telt nu ongeveer 25 leden onder leiding van dirigent Carla Veeningen. Het repertoire van het koor varieert van vrolijke kinderliedjes en musical songs tot klassieke één- en meerstemmige composities, à capella en met piano- of orgelbegeleiding. Het koor geeft jaarlijks twee concerten, een Kerstconcert en een Zomerconcert. Ook verlenen ze medewerkingen aan concerten en kerkdiensten bijv. aan Kerstdiensten en Mattaus Passion uitvoeringen in de Laurenskerk. In 2016 is het Jeugdkoor op een muzikale trip naar Engeland en Wales geweest en traden op bij het internationale North Wales Choral Festival. In juni 2019 werd het 40 jarig jubileum gevierd met een groots jubileumconcert en productie van een jubileum-CD.

Kinderpopkoor Victory – Obdam

Kinderpopkoor Victory uit het mooie Obdam. Opgericht in september 2019. Het koor bestaat uit kinderen van 6 tot 14 jaar. Ze zingen popliedjes van toen en nu, die goedgekeurd worden door de kinderen zelf.

ROTTERDAMSE BASISSCHOOLKOREN

Het Christophoorkoor bestaat uit leerlingen van de Christophoor uit de Rotterdamse wijk Zuidwijk. Het koor bestaat uit enthousiaste zangers en zangeressen uit de groepen 4 t/m 8. Het laatste optreden was in het nieuwe Zuidpleintheater tijdens de show ‘Overleven op Zuid’. Heel spannend maar ook supercool om op zo’n groot podium te mogen zingen!!

Het koor van basisschool De vier leeuwen komt uit de Rotterdamse wijk Rubroek in Crooswijk. Het koor bestaat uit leerlingen uit de groepen 4 t/m 8. De kinderen hebben meegedaan met het optreden in de Doelen ter opening van de Kindermuziekweek.

De kinderen van beide scholen hebben in het verleden regelmatig met elkaar opgetreden, onder leiding van hun muziekjuf Daphne Scherbeijn. Veel kinderen zingen al jaren in het koor. De kinderen verzorgen knaloptredens door niet alleen enthousiast te zingen maar er ook leuk bij te dansen. Op die manier wordt elk optreden een feestje voor zowel de kinderen als ook het publiek.

Het Fatimakoor bestaat uit leerlingen van de Fatimaschool, uit de Rotterdamse wijk Schiebroek. Het koor wordt geleid door muziekjuf Maartje van Aalst en bestaat uit enthousiaste zangers uit de groepen 5 en 6. Ze houden erg van popliedjes en hebben een eigen schoollied, wat ze uiteraard zullen zingen bij Rotjekoor.

Optreden doen ze regelmatig, vooral tijdens feestelijkheden op school, maar ze zongen ook bij de Dodenherdenking in Schiebroek en in april bij de opening van de landelijke Kindermuziekweek in de Doelen! Ze zijn dus al wel wat gewend, des te leuker om nu op te kunnen treden voor het Rotterdamse publiek tijdens dit mooie festival.

SKVR kinderkoor – Rotterdam

Zinge! Teens – Hendrik ido Ambacht

De Zinge!-Teens bestaan zes jaar. Deze ‘oudste’ vocalgroep van, het uit 120 kids in 5 groepen bestaande, jeugdpopkoor Zinge! wordt gevormd door 29 dames en 6 heren tussen de 15 en 24 jaar. De groep staat onder leiding van Dennis van der Vegt en won al diverse prijzen. Met als hoogtepunt de jeugdcategorie van het Balk Topfestival in 2017. Ze weten te ontroeren, maar ook hoe een feestje te bouwen. Het repertoire van deze jongeren popgroep is top40 en varieert van mooie ballads tot stevige dance.

Zinge! Youngsters –
Hendrik Ido Ambacht

Jeugdpopkoor Zinge! bestaat uit 120 kids in 5 verschillende leeftijdsgroepen. Op Rotjekoor is Zinge! aanwezig met meerdere groepen. De Zinge!-Youngsters bestaat uit een groep van 20 jongens en meiden van 12-14 jaar en zingt het liefst nummers die nu in de top40 staan. De groep repeteert onder leiding van zangcoach Marlous Luiten en met hun meerstemmige power zingen ze samen met de Zinge!-Juniors regelmatig een zaal ondersteboven.