Klassiek, Opera en Operette

Breda’s Mannenkoor – Breda

De Koninklijke Zangvereniging Breda’s Mannenkoor is van oudsher een zelfbewust, klassiek, onafhankelijk mannenkoor dat zich wil onderscheiden door niveau en repertoire.  Als het koor een concert geeft, gebeurt er iets. Zo’n 100 man sterk onder het orgel of achter een orkest, het is op zich al een imposant schouwspel. Eén oogopslag van de dirigent, een intro van het orkest en dan gaat ’t los! Een uitvoering van het koor laat geen mens onberoerd.

CKC Vrouwenkoor – Zoetermeer

Het CKC Vrouwenkoor is een klassiek koor. Het repertoire komt uit het klassieke en licht-klassieke genre, Oude Muziek, wereldliederen, volksliederen en bewerkingen van moderne lichte muziek. Hun specialiteit is a capella, met een prachtige harmonie van zangstemmen. Daarnaast zingen zij ook met muzikale begeleiding.

Gemengde Zangvereniging Vriendschap – Berkenwoude

De Gemengde Zangvereniging Vriendschap is hét klassieke koor van de Krimpenerwaard. Het koor werd in 1986 opgericht in het dorpje Berkenwoude in het hart van de Krimpenerwaard en is tot op heden actief met regelmatige concerten in enerzijds de dorpskerk van Berkenwoude en anderzijds grote podia zoals de St.Janskerk in Gouda. Onder leiding van Cees-Willem van Vliet heeft het koor grote vooruitgang gemaakt en brengt het naast eigentijdse klassieke koormuziek ook de grote koorwerken, zoals het Requiem van Mozart dat in 2021 op het programma staat.

Kamerkoor Capella – Rotterdam

CAPELLA ROTTERDAM, een kamerkoor dat KLINKT! Capella Rotterdam is een kamerkoor dat ongeveer 20 zingende leden telt; op ons repertoire staat muziek uit alle stijlperioden: van renaissance tot modern. Niet alleen de muziek van bekende klassieke componisten als Bach, Dvorák, Händel, Mozart, Haydn, Schumann en Rheinberger, maar ook muziek van hedendaagse componisten zoals Karl Jenkins en Ola Gjeilo staat op ons repertoire.

Kamerkoor Rotterdam – Rotterdam

Kamerkoor Rotterdam bestaat in 2022 50 jaar! Al jarenlang bieden wij Rotterdam een gevarieerde en gewaardeerde culturele bijdrage. Onder inspirerende leiding van dirigent Hanneke Verbeek zijn we uitgegroeid tot een ambitieus amateur Kamerkoor. Twee keer per jaar organiseren we een eigen uitvoering in Rotterdam en de regio. Ons repertoire is afwisselend en strekt zich uit van de Renaissance tot hedendaagse muziek. Daarbij zoeken we ook aansluiting bij concertseries, muziekgezelschappen en evenementen. Van Laurenskerk, tot de Rotterdamse operadagen met ‘Dido Dido’ en ‘De Toverfluit’. Maar ook een zangreis naar Berlijn en Evensongs in de Hoeksche Waard.

Operettekoor Irene – Rotterdam

Het inmiddels meer dan een eeuw geleden opgerichte operettekoor heeft na de pandemie de draad weer opgepakt. Vastbesloten om die heerlijke muziek te blijven zingen. Zoals te horen zal zijn gaat het koor ook met de tijd mee. Musical is de operette van vroeger!

Rotterdams Operakoor – Rotterdam

Het Rotterdams Operakoor is een groot koor dat in haar traditionele nieuwjaarsconcerten in de Doelen prachtige opera’s uitvoert met nationale en internationale solisten. Het koor bestaat volgend jaar 100 jaar en dat gaat gevierd worden met en voor Rotterdam. Naast onze nieuwjaarsconcerten doen we graag mee aan festivals en evenementen om alle rotterdammers op een leuke manier te verwennen met mooie operamuziek.