Levenslied, Smartlap en Gezelligheid

Fruitig Geflipt – Tiel

We zijn het bekendste smart-en levensliederenkoor van de Betuwe en zingen zeer gevarieerde Nederlandstalige liedjes. We nemen ons Flipje overal mee naar toe want hij/zij/het is onze mascotte.

Gezelligheidskoor Happy Days – Spijkenisse

Wij zingen gezellige liedjes zowel Engels als Nederlands. En een enkele Duitse.

Koornieuwzuid – Rotterdam

Koornieuwzuid is een gezelligheidskoor dat alleen maar nederlands zingt en zingen vaak in verzorgingshuizen en daar maak je de mensen heel blij mee met onze muziek en daar worden zij als koor ook weer blij van.

Krijsende Krengen – RotterdAM

Liever een neut dan een therapeut !!

Multicultikoor – Rotterdam

Een koffer of paspoort is niet nodig. Het MultiCultiKoor Rotterdam Noord zingt muziek uit alle werelddelen. Wij zijn een middelgroot gemengd koor en zingen meerstemmig. Een paar keer per jaar treden we op. De sfeer? Gezellig, maar met een serieus randje

R’dams Smartlappenkoor Mag Geen Naam hebben – Rotterdam

Dit koor bestaat 22 jaar en afgelopen oktober hebben ze hun 20 jarig jubileum gevierd. Door corona is dit een aantal keren uitgesteld. De gezelligheid en saamhorigheid binnen het koor is er nog steeds, ondanks dat ze elkaar een aantal maanden niet gezien hebben. Iedereen kijkt dan ook met plezier op het jubileumfeestje terug.

Ridderkerkse Noordzangers – Ridderkerk

De Ridderkerkse Noordzangers is een gezelligheidskoor met meest Nederlandse liedjes, ook veel meezingers daarom wordt het met dit koor al snel ern feestje. Ook hebben zij een paar liedjes over Rotterdam, hoe toepasselijk!

Smartlappenkoor Amor – ‘s Hertogenbosch

Smartlappenkoor Amor uit ‘s-Hertogenbosch bestaat sinds januari 2015 uit 27 dames die met veel enthousiasme moderne smartlappen ten gehore brengen. Elke donderdagavond repeteren zij onder leiding van dirigente Wies van Gelder. Een geluidsman begeleidt hen tijdens optredens door het hele land. Ze gaan altijd gezamenlijk in een oude schoolbus naar de optredens, wat vaak super leuke reacties oplevert.

‘t Heijdse Vismaatjeskoor – Ter Heijde aan Zee

Het oprichten van een koor was een lang gekoesterde wens van vele zangers en zangeressen uit Ter Heijde aan zee en omgeving. Oktober 2004 was het zover: de oprichting van ‘t Heijdse Vismaatjeskoor. Het koor bestaat thans uit ca. 70 zangers en zangeressen, die een gedeelte van het repertoire meerstemmig brengen. Dankzij enkele sponsors is het koor in het bezit van een eigen muziekinstallatie. Inmiddels heeft het koor al vele optredens verzorgd in verpleeg- en zorgcentra, bij jubileums, festivals, sportevenementen, kerkdiensten en dorpsfeesten, met als hoogtepunt het Festival of Arts in Harwich Engeland. Ook het gezamenlijk optreden met Petra Berger was een topper.