Religieus en Gospel

BGC 4U – Rotterdam

Wij zijn HET “nieuwste” Blackgospel koor van ROTTERDAM!!! Vanuit de koorprojecten van Black Gospel Experience is dit nieuwe Rotterdamse BlackGospel koor ontstaan, samen met wederom niet een van de minste dirigenten, namelijk Leo Davelaar!! Met deze ” melting pot” aan ervaring, brengen wij authentieke, onvervalste American Black Gospel to U !! Bij BlackGospel ervaar je Inspiration, Encouragement and Joy!! Probeer maar eens stil te blijven staan tijdens zo’n swinging performance! So……don’t miss out!

Chosen Gospel Choir – Vlaardingen

Chosen Gospel Choir mag niet ontbreken op dit festival! Een feestje bouwen met swingende gospels!

Close2Gospel – Leiden

Close2Gospel is een internationaal Gospelkoor uit Leiden. Met hun stemmen vertegenwoordigen zij de wereld en zoals zij die zouden willen zien. Hun muzikale boodschap is er een van positiviteit, inclusiviteit en acceptatie. Zij doen hun best om een omgeving te creëren waar iedereen zich veilig en gewenst voelt.

Intercession – Rotterdam

INTERCESSION is een Rotterdams koor dat al 25 jaar bestaat. Ze zijn een interkerkelijk koor, dat streeft naar kwaliteit en gezelligheid. Ze zingen kerkliederen, Gospel, en enkele klassieke stukken, in verschillende talen. Naast eigen concerten is Intercession te boeken als koor voor kerkdiensten, huwelijks- en doopdiensten, een optreden in zorgcentra en verpleeghuizen, als gastkoor tijdens een concert en op kerst- en seizoensmarkten.

Soli Deo Gloria – Herwijnen

Soli Deo Gloria is een christelijk gemengd koor en zingt in het Engels en Nederlands. Soli Deo Gloria is opgericht in 1909. Als christelijk koor proberen zij op een moderne manier in deze maatschappij te staan. Zij doen dus ook momenteel hele andere liederen dan 20, 30 jaar geleden, toen werden er echt koorstukken gezongen. Momenteel zingen ze wat moderner gezangen, gospelliederen, ook liederen die meer bij een kerkdienst passen. Eigenlijk wel heel breed, voor elk wat wils.
Heel leuk detail is dat ze ook een heel leuke dirigent hebben die allerlei plannen heeft, allerlei wensen heeft waar hij naar toe wil werken met het koor. Daar zijn ze nog heel druk mee bezig.

The Messengers – Vlaardingen

Het koor The Messengers is opgericht in 1976 te Vlaardingen. Het koor heeft een interkerkelijk karakter en wil door middel van zang en muziek mensen inspireren om op enthousiaste wijze de boodschap van het evangelie te beleven. Daarnaast wil het koor de contacten tussen jongeren bevorderen die zich aangesproken voelen tot deze doelstelling. Het koor werkt door middel van optredens mee aan concerten en kerkdiensten, maar treedt ook op in bejaardenhuizen en andere zorginstellingen. Verder wordt elk jaar meegedaan met NL DOET, waar zij door het zingen van liedjes van vroeger herinneringen probeert op te roepen bij de bewoners van een verpleeginstelling. Ook wordt gezongen bij Myosotis, een vereniging van mensen met een verstandelijke beperking in Maassluis.

The New Church project – Amsterdam

Een frisse, vrolijke internationale groep zangers met een voorliefde voor Gospel & Soul. Stil zitten en niet meezingen of -deinen is geen optie. We’re moving mountains! Dit koor is online opgezet ten tijde van de 1ste lockdown! “Oei moeilijk, verspilde moeite” werd hen verteld, beter wachten tot na de lockdown! Gelukkig hebben ze daar niet naar geluisterd!