Theater (musical, kleinkunst)

Musical- en Popkoor Delft – Delft

Musical- en Popkoor Delft is een enthousiast en energiek amateurkoor bestaande uit zo’n zestig mannen en vrouwen van diverse pluimage en variërend in leeftijd tussen pakweg 25 en 55 jaar. Van statisch koor in de beginjaren groeiden we uit tot het koor van nu, waarbij het zingen wordt ondersteund door beweging, dans en enig theater. Onder de bezielende en creatieve leiding van onze swingende Kevin Zwinkels (dirigent en arrangeur) studeert het koor uitdagende gearrangeerde musical- en pop/rocksongs in, vaak vier- en meestal zelfs zesstemmig. Originaliteit en authenticiteit van het koor staan hierbij voorop! In maart 2023 staat weer een avondvullende voorstelling op het programma. Wat u in Rotterdam hoort en ziet, is hier vast een voorproefje van…

Musicalkoor Happy Together – Spijkenisse

Musicalkoor Happy Together is zoals de naam al zegt een enthousiast en gezellig dameskoor uit Spijkenisse. Onder leiding van onze dirigent Patrick van Dessel zingen ze hoofdzakelijk musical en filmmuziek.

Theatergroep Prestige – Leidschendam/Voorburg

Theaterzanggroep Prestige bestaat uit een twintigtal getalenteerde en ervaren zangers. Het (ambitie)niveau bij Prestige ligt hoog en er wordt wekelijks op vrijdag in Leidschendam/Voorburg hard en met veel plezier gerepeteerd. Het diverse en gedurfde repertoire bestaat voornamelijk uit bekende en minder bekende musicalstukken met regelmatig een uitstapje naar pop of klassiek, en beslaat solo- en ensemblestukken op basis van eigen geschreven arrangementen door onze muzikaal leider Alejandro Orozco.

Theaterkoor 40forever – Wateringen

Theaterkoor 40forever is een vereniging opgericht in 1994 en staat onder de muzikale, ervaren leiding van Sebastiaan Philippa, een dirigent die zijn sporen in de muziekwereld ruimschoots heeft verdiend! Het huidige repertoire bestaat uit nummers uit de jaren ’63 tot heden. Denk daarbij aan b.v. nummers van Queen, Adèle, maar ook Racoon en Rag ‘n Bone Man. Er wordt vooral 4- en 5-stemmig gezongen (Hoge sopraan, Alt, Tenor en Bas). Het koor bestaat momenteel uit 60 enthousiaste zangers en zangeressen. We worden ondersteund door een live, 3-koppig combo.

Vocal Group Crescens – Berghem

Vocal Group Crescens is een koor bestaande uit 36 vrouwen. Het koor kijkt terug op vele optredens in het binnen- en buitenland. Denk hierbij aan festivals, kerk en theater optredens. In maart 2020 stond ook een theater optreden gepland echter kwam Corona 2 weken te vroeg. Het optreden zou bestaan uit stukken van musicals maar ook populaire muziek. We hopen dan ook dat we delen van deze theater show bij het RotjeKoor festival ten gehore kunnen brengen.