Kosten en voorwaarden

Wat kost deelname aan RotjeKoor?

Kinder-/jongerenkoren (<21 jaar): € 75
Koren <20 koorleden : € 100
Koren 21-50 koorleden : € 110
Koren >51 koorleden : € 120
Koren >75 koorleden : € 130

De inschrijfkosten moeten binnen 3 weken na voorlopige plaatsing betaald worden. Na betaling is de deelname pas definitief.

Wat krijg je ervoor?

Elk koor krijgt twee uitvoeringen toegewezen op verschillende podia. Soms is een derde optreden mogelijk, afhankelijk van de grootte van het koor, muzikale begeleiding en beschikbare locaties. Elk koor krijgt 30 minuten podiumtijd, dat is inclusief opkomst en verlaten van de podia. Bij koren met een combo worden de optredens op hetzelfde podium ingepland.

Af en toe ontstaan er door samenwerkingen met andere partijen ook hele bijzondere extra mogelijkheden om te zingen. In dergelijke gevallen wordt binnen de deelnemende koren interesse geïnventariseerd.

RotjeKoor biedt ongeveer 20 binnen- en buitenlocaties ten behoeve van optredens van kleine ensembles (minimaal 5 zangers) tot grote koren (maximaal 100 zangers). De podia en geluidstechniek zijn van hoge kwaliteit. Via onze website en social media wordt meerdere malen aandacht besteed aan elk individueel koor.

Met RotjeKoor beleef je een gezellige sfeervolle dag in hartje Rotterdam. Op deze dag mag je als koor op unieke en bijzondere locaties staan en de sterren van de hemel zingen, of met elkaar ergens op een terras spontaan in een lied uitbarsten. RotjeKoor is een festival waar je twee of drie keer mag optreden, en ontspannen kunt luisteren en genieten van vele andere koren. RotjeKoor is gratis toegankelijk voor publiek en heeft geen competitie-elementen.

Inschrijfgeld
Als een koor niet binnen 3 weken na bericht van plaatsing het verschuldigde inschrijfgeld heeft voldaan, vervalt de inschrijving en voorlopige plaatsing. Er wordt 1 betalingsherinnering gestuurd.

Het inschrijfgeld wordt niet terugbetaald in de volgende gevallen:
• als een koor zich binnen 2 maanden voor de datum van het festival terugtrekt of;
• als het koor met minder koorleden komt of;
• als het koor niet komt opdagen. De organisatie kan in zeer uitzonderlijke gevallen een afwijkend besluit nemen.

WA verzekering
Wij adviseren koren om een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.